سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اخبار ویژه
برای رفاه حال علاقه‌مندان به کتاب سایت نمایشگاه مجازی سی‌وپنجم از امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دسترس قرار گرفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چارچوب دیپلماسی فرهنگی انزوای کامل رژیم صهیونیستی از رویدادها و جشنواره‌های هنری جهان را پیگیری می‌کنیم.
کتاب بزرگ‌تر فکر کن نوشتهٔ شینا آینگار و ترجمهٔ میثم همدمی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. راه و رسم خلاقیت‌ورزی در این کتاب آمده است.
رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری این رویداد از برگزاری ویژه‌برنامه «رویداد نشر ایران» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: حضور کتابفروشان با رفع نواقص نمایشگاه سال گذشته، امسال ادامه دارد.
فیلم مستند کوتاه «با قید محرمانگی» به کارگردانی مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی به بخش اصلی و بین‌الملل هفتادمین جشنواره فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان راه پیدا کرده است.
کتاب آخر بازی (در انتظار گودو) نوشتهٔ ساموئل بکت و مایکل وارتون و ترجمهٔ بهروز حاجی محمدی است. گروه انتشاراتی ققنوس ۲ نمایشنامه را همراه با یک تحلیل تطبیقی روانهٔ بازار کرده است.
کتاب هر چه کمتر، بهتر نوشتهٔ جوشوا بکر و ترجمهٔ شهناز کمیلی زاده است. نشر ترنگ این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، دست‌یابی به زندگی مطلوب را به‌کمک هر آنچه دارید، به شما می‌آموزد.
کتاب مینیمالیسم نوشتهٔ جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس است. «مینیمالیسم» مفهومی است که با آن می‌توانیم چیزهای غیرضروری را دور بریزیم و برای چیزهای مهم‌تر جا باز کنیم. پس از چند رویداد متحول‌کننده، جاشوا و رایان مینیمالیسم را کشف کردند. آن‌ها به کمک مفهوم ساده‌گرایی توانستند از شر چیزهای اضافی خلاص شوند و روی پنج بُعد مهم زندگی تمرکز کنند: سلامتی، روابط، علایق، رشد فردی و مشارکت با دیگران.
اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.
کتاب قدرت رهاکردن نوشتهٔ دیمون زاهاریادس و ترجمهٔ سمانه احمدزاده است. انتشارات اندیشه آگاه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. چگونه گذشته را رها کنیم، مشتاقانه به آینده بنگریم و در نهایت به رهایی عاطفی برسیم و از آن لذت ببریم؟
رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش اعتبار یارانه‌های دانشجویی برای نمایشگاه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این افزایش به تناسب سطح‌بندی گروه‌ها متفاوت است.
مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
کتاب قوانین طبیعت انسان نوشته‌ رابرت گرین درباره‌ هیجانات و رفتارهای انسانی است و از ویژگی‌های انسانی که در درونمان به شدت داریم و باید از آن پرهیز کنیم صحبت می‌کند و همچنین افرادی که بودنشان در زندگی ما خطرآفرین است را به ما یادآوری می‌کند. انتشارات نسل نواندیش کتاب قوانین طبیعت انسانی را با ترجمه‌ی فاطمه باغستانی در اختیار خوانندگان قرار داده است.


به مناسبت روز نیروی هوایی نوزدهم بهمن‌ماه
شهید فیروز شیخ حسنی اولین خلبان شهید جنگ تحمیلی از خطه طالقان
 انتقادها پایان ندارد؛
سریال دل، دل می‌شِکند!
یادداشتی از فرزانه یوسفیان؛
بازگشایی سینماها در شهری با رنگ قرمز!
تحلیل سریال پاتریک ملروز بر اساس اختلال‌های روانی؛
عدم مهارت و آموزش درستِ والدین؛ فرزندان را از درون به قتل می‌رساند!
تحلیل سریال پاتریک ملروز بر اساس اختلال‌های روانی؛
قوانین سخت و پیچیده، اضطراب و هراس به دنبال دارد
تحلیل سریال پاتریک ملروز بر اساس اختلال‌های روانی؛
انزوا یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های روحی و روانی بشر است